ΜΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ Εφηβεία: Συμβουλές για... γονείς σε απόγνωση Έχετε περάσει την αγωνία των πρώτων ημερών της ζωής του παιδιού σας. Έχετε (ξε)περάσει εκείνες τις νύχτες που έπρεπε να σηκώνεστε στις 3 τα ξημερώματα για θηλασμό, ακόμη και το σοκ του πρώτου αποχωρισμού σας με το παιδί, την πρώτη ημέρα του σχολείου του. Κι όμως, εκεί γύρω στα 12 -ή και νωρίτερα- ένα νέο άγχος μπαίνει στο οικογενειακό τραπέζι. Στο άκουσμα και μόνο της λέξης «εφηβεία» πολλοί γονείς τρομοκρατούνται. Καβγάδες, κλάματα, οι πρώτοι έρωτες. Οι γονείς συνήθως παρακολουθούν εμβρόντητοι τις αναπόφευκτες αλλαγές που επιφέρει στα παιδιά τους η εφηβεία. Η μεταβατική περίοδος μεταξύ παιδικής ηλικίας και ενηλικίωσης περιλαμβάνει προφανώς διαδικασίες ωρίμανσης, σωματικής, ηθικής και
Η έρευνα αποτελεί ιδιαίτερης αξίας εκπαιδευτική διαδικασία. Με την ερευνητική εργασία δίνεται η δυνατότητα στον καθηγητή να μπορεί να αναλαμβάνει ως σύμβουλος του μαθητή και να καθοδηγεί την όλη του προσπάθειά. Αναμφίβολα, η μεθοδολογία αυτή αποτελεί μια από τις πλέον προηγμένες μορφές εκπαιδευτική διαδικασία στη σύγχρονη εποχή. Η εκπαιδευτική αυτή πρακτική αναπτύσσει προσωπικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά, ακαδημαϊκή προοπτική για επιτυχία, φιλοδοξίες, αυτοεκτίμηση, εξοικείωση με σύγχρονους απαιτούμενους ρόλους κλπ. Η ερευνητική εργασία έχει εισαχθεί στο μάθημα της Τεχνολογίας Α’ Λυκείου το έτος 1998 και συνεπώς δεν αποτελεί νέο εκπαιδευτικό αντικείμενο όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα. Στο «Νέο Λύκειο» εισάγεται ως μάθημα η Ερευνητική Εργασία και σε άλλους θεματικούς κύκλους μαθημάτων. Η ερευνητική διαδικασία είναι μια δύσκολη εκπαιδευτική διαδικασία και πρωτόγνωρη για το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Οι καθηγητές που δίδασκαν το μάθημα της Τεχνολογίας (τεχνολόγοι μηχανικοί, γεωπόνοι,
ΤΙ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΜΙΑΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ c Λεξιλογικά λάθη. 1. Ακυριολεξία . Είναι η χρήση λέξεων μέσα στο γραπτό με σημασία διαφορετική απ’ αυτήν που είναι γενικώς αποδεκτή. Π.χ. : η λύση της οικογένειας γίνεται τώρα με εύκολες διαδικασίες. Αντί :η λύση του γάμου...... 2 .Πεζολογία .Είναι η χρήση λέξεων του καθημερινού, απλού λεξιλογίου. Π.χ.: το νέφος έχει κάνει τον κόσμο να μην ξέρει τι να κάνει. 3. Αοριστολογία. Η χρησιμοποίηση λέξεων χωρίς σαφές και ακριβές περιεχόμενο. Π.χ.: η κοινωνία αντιμετωπίζει τα διάφορα θέματα με όποιον τρόπο μπορεί. 4 .Νεολογισμός .Η χρήση λέξεων αδόκιμων ή παράδοξων για τη συγκεκριμένη περίπτωση. Π.χ.: η επιπέδωση της ιεραρχίας τους εξίσωσε όλους. 5 .Ξενισμός .Υιοθέτηση ξένων λέξεων, όταν υπάρχουν αντίστοιχες ελληνικές. Π.χ.:το κοινωνικό στάτους. 6. Ιδιωματισμοί. π.χ.:ήταν τυχερός και έπιασε την καλή. Ήταν φτωχός και μπατίρης. 7.Συμπαρουσίαση τριών-τεσσάρων μονοσύλλαβων λέξεων. Π.χ.:και σαν να μην του έφτανε αυτό .Με το να θέλει συνέχεια
Σχόλια