Σχολιάζοντας τα - δυστυχώς όχι για όλους - αυτονόητα !


Όταν έγινε γνωστό πως 'η υπουργός έδωσε κατευθύνσεις ώστε τα θέματα των Πανελλαδικών να είναι δύσκολα αλλά σαφή', κρίνοντας από την αναντιστοιχία λόγων και πράξεων της οποίας γινόμαστε μάρτυρες εδώ και αρκετό καιρό (βλ. ημερομηνία έναρξης εξετάσεων...κλπ, κλπ), είχα πολλές επιφυλάξεις για τα θέματα των πανελλαδικών. 
Η επιφύλαξή μου αυτή επιβεβαιώθηκε με την εξέταση των μαθητών στην ΕΚΘΕΣΗ. Τα θέματα ήταν βατά για τους μέτρια προετοιμασμένους μαθητές, οι οποίοι έβγαζαν μία μέτρια περίληψη, έπιαναν τις υπόλοιπες ερωτήσεις σε μεγάλο βαθμό και ειδικά τις λεξιλογικές και μπορούσαν να ανταποκριθούν στα ζητούμενα της έκθεσης πολύ πιο ικανοποιητικά από τα περισσότερα διδαγμένα - εντός ύλης θέματα, καθώς το διαδίκτυο αποτελεί συστατικό στοιχείο της καθημερινότητάς τους. Ωστόσο, το κείμενο ήταν απαιτητικό στην περίληψή του, το Β1 θέμα ήταν ιδιαίτερα ασαφές και γενικό και όσον αφορά την έκθεση, το δεύτερο ζητούμενο καλυπτόταν σε μεγάλο βαθμό από το πρώτο. Με λίγα λόγια, τα παιδιά αντιμετώπισαν δυσκολίες οι οποίες δεν έδιναν τη δυνατότητα στους μαθητές που διάβαζαν συστηματικά ολόκληρη τη χρονιά να αποδείξουν την προσπάθεια που κατέβαλαν. Το γεγονός πως οι υπολογιστές αποτελούσαν μέρος του θέματος στις πανελλαδικές του 2009 και πως για δεύτερη συνεχή χρονιά το υπουργείο βάζει θέματα συναφή με τις δραστηριότητες που το ίδιο αναπτύσσει, το αφήνω ασχολίαστο. Επίσης, ασχολίαστο αφήνω και το γεγονός πως απαξιώθηκαν θέματα ιδιαίτερης βαρύτητας  που άπτονται του σύγχρονου προβληματισμού και επιλέχθηκε ένα θέμα το οποίο, αν μη τι άλλο, είναι πλέον μια αυταπόδεικτη πραγματικότητα - αναγκαιότητα. 
Και μετά ήρθαν τα σημερινά μαθήματα γενικής παιδείας!Δεν θα θίξω καθόλου το βαθμό δυσκολίας, αφού έτσι και αλλιώς μιλάμε για πανελλαδικής κλίμακας εξετάσεις, ούτε και την έλλειψη διαβάθμισης που υπήρχε στα θέματα.                                            

Οπωσδήποτε όμως πρέπει να ασκηθεί κριτική στα εξής: α. η ώρα έναρξης καθυστέρησε ιδιαίτερα, β.υπήρξαν διορθώσεις  ΚΑΙ ΟΧΙ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ από την επιτροπή θεμάτων, γ. σε πολλά τμήματα τα θέματα αρχικά δόθηκαν για να αποσυρθούν μετά από λίγο και ενώ οι μαθητές τα είχαν ήδη διαβάσει δ. υπήρχαν ασάφειες. 

Εύλογα λοιπόν προκύπτουν τα ερωτήματα: είναι τόσο πρόχειρη η δουλειά που κάνει η επιτροπή; μήπως βάζουν βεβιασμένα τα θέματα; είναι τόσο αδιάφοροι για την ψυχολογία των υποψηφίων; είναι θεμιτό η απόδοση των διαγωνιζομένων να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ψυχολογική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει λόγω των καθυστερήσεων κλπ και όχι από τη συστηματική και αδιάλειπτη μελέτη μιας ολόκληρης χρονιάς;

Περιμένοντας λοιπόν την εξέταση στα επόμενα μαθήματα και ενώ η καχυποψία μου μετατράπηκε σε οργή, ένα έχω να συμβουλέψω τα παιδιά μου, τα παιδιά σας, γενικώς όλους τους υποψηφίους: ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ! Έτσι και αλλιώς, όλοι διαγωνίζεστε στα ίδια θέματα - δύσκολα, εύκολα, ασαφή, παράλογα, με περιττά δεδομένα (!) - οπότε το μόνο που μπορεί να σας βοηθήσει είναι η νηφάλια τελευταία επανάληψη και η ψύχραιμη αντιμετώπιση των θεμάτων!

ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!!!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (ΣΥΝΕΞΕΤΑΣΗ ΓΛΩΣΣΑΣ - ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ)

Η ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT) ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

Λάθη που πρέπει να αποφεύγουμε όταν γράφουμε έκθεση